קידום ביוטיוב, משימה חשובה ונחוצה שתוכלו לעשות גם בעצמכם. שיווק באינטרנט של סרטונים וביוטיוב בפרט נמצא במגמת עלייה במהלך השנים האחרונות, והופך פופולרי ונגיש יותר ויותר עבור הקהל הרחב, מותגים, עסקים קטנים ויוטיוברים. אנשים מבלים מיליארד שעות בכל יום בצפייה בסרטונים, ללא ספק מקום טוב להשקיע בו קצת עבודה בסיסית שכל אחד יכול לעשות ולראות תוצאות.
הפלטפורמה של YouTube יכולה לעזור לתוכן שלכם לקבל חשיפה במהירות באמצעות מספר הגדרות פשוטות, ממש בקלי קלות.
לפני שצוללים למשימה… קצת מספרים להבין את התמונה הגדולה
לאור הנתונים מעלה שרק מתעצמים, ברור מדוע קידום ביוטיוב הוא נחוץ בעיקר לעסקים. אז איפה התוכן שלכם בין כל הנתונים?! החלו לקדם את הסרטונים שלכם ביוטיוב בשיטת עשה זאת בעצמך.
עקבו אחר המדריך וההמלצות הבסיסיות שלנו להגדלת מספר החשיפות לערוץ היוטיוב שלכם והחלו קידום ביוטיוב שדורש שעה מזמנכם (גג) כדי לשדרג את כמות הצפיות בסרטון שפרסמתם.
מתחילים מכניסה לעריכה של הסרטון הרלוונטי. לכל סרטון שמעלים ליוטיוב יש הגדרות שניתן או נכון יותר, מומלץ לערוך. גישה להגדרות הללו נפתחת עם חיבור לערוץ היוטיוב
כתבו כותרת ברורה ומשכנעת, קצרה ולעיניין. שלבו בכותרת מילים שמניעות לפעולה כמו “איך ל…”, “טיפים ש..”, “טריקים שלא הכרתם..”, “… בכמה דקות” , “מדריך DIY ל…” … וכיו”ב. שלבו מספרים, לדוגמא: “8 טריקים להגדלת מספר צפיות בסרטון” או ” 10 המלצות לקידום ביוטיוב שבאמת עובד” וכו’. אורך כותרת 100 תווים סה”כ, חשוב לתכנן כותרת שלא תעבור את מקסימום התווים.
צרו תיאור מעניין לסרטון, תיאור רלוונטי שמעביר את המסר. עשו שימוש בשפה שמניעה לפעולה = צפייה בסרטון שלכם, ביקור באתר, דף מכירה וכיו”ב. אורך תיאור הסרטון הוא 5,000 תווים סה”כ. מקום מצויין להרחיב מעט אודות סרטון המוצר או השירות שאתם רוצים למכור. מומלץ לשלב לינקים בתיאור, לעודד את הגולשים לעקוב אחריכם גם באפיקי מדיה אחרים. וכמובן לא לשכוח להטמיע לינק לאתר שלכם.
תגיות מסייעות למנוע החיפוש של יוטיוב \ גוגל להבין על מה הסרטון למי הוא פונה וכן הלאה. (רק מנוע החיפוש “רואה” את התגיות) מומלץ לא לדלג על השלב הזה, מדובר בשלב מרכזי באופטימיזצייה של הסרטון במשימת הקידום האורגני ביוטיוב.
תמונות ממוזערות או מקדימות של סרטונים הן התמונות הקטנות שרואים ביוטיוב בתוצאות. יש לכם אפשרות לקבוע איזו תמונה תוצג בכניסה לסרטון ותהיה התמונה המקדימה שלו. צרו תמונה רלוונטית שמושכת את העין כדי להגדיל את הסיכויים שהיא תבליט את הסרטון בין התוצאות שיוטיוב מחזיר, מן הסתם אם אתם עסק, תוצאות של מתחרים. תמונה מקדימה מופיעה במספר מקומות נוספים כמו תוצאות החיפוש של גוגל תחת לשונית “סרטונים”, כשמטמיעים את הסרטון באתר או במדיה החברתית וכיו”ב.
בדומה להגדרת תמונה ממוזערת לסרטון, ניתן לקבוע איזו תמונה תוצג במסך סיום הסרטון. זו יכולה להיות תמונה עם קריאה לפעולה כמו הזמנה לכנס מכירות, הזמנה לקבלת הנחה, הזמנה לעקוב אחר הערוץ להישאר מעודכנים ועוד… לתמונת סיום כח שיווקי לא מבוטל, מומלץ לעדכן אותה בהתאם.
> הידעתם? קידום ביוטיוב יכול לסייע גם בקמפיין פרסום ברוסית