גוגל מעדכנת את מתכנן מילות המפתח ומאכזבת את המפרסמים
גוגל שינתה לאחרונה את מתכנן מילות המפתח, שכעת מציג בחשבונות האדוורדס את הנתונים בהתאם לגודל התקציב ותדירות השימוש. מה שאומר, שמפרסמים בגוגל אשר מפרסמים בתקציבים חודשיים נמוכים, רואים כעת את הנתונים בטווח רחב יותר במתכנן מילות המפתח ואינם חשופים לנתונים מדוייקים, כפי שראו טרם העדכון. למשל, אם חשבון נתון הינו חשבון בעל תקציב קטן, בעת חיפוש מילת מפתח בעלת 590 חיפושים בחודש, יראה בעל החשבון כי נפח החיפוש של מילה זו הוא בין 1k-100k.
על פי החברה, שינוי זה אמור למנוע מבוטים לזייף את המספרים ולא אמור לתסכל את המפרסמים. אך למעשה, זה בדיוק מה שקרה. מפרסמים “קטנים” כעת לא יכולים להשתמש בכלי זה על מנת לעשות מחקר מילות מפתח מדויק, לטרגט מילים ואף לתכנן הצעת בידים עבורם.
הפתרון של גוגל למפרסמים- השתמשו ב “Forecasting feature” , אפשרות אשר הינה חלק ממתכנן מילות המפתח.
” בעוד שנפח החיפוש נותן הבנה של גודל השוק, ישנן הגדרות אחרות כמו הצעת מחיר (ביד), תקציב, מכשיר ועוד אשר משפיעים על כמה מתוך נפח חיפוש זה מפרסם בודד יוכל לקבל. התחזיות מאפשרות למפרסם להתאים הגדרות כגון אלו לטובת הבנה רחבה יותר על ביצועי מילת המפתח”