בכל שפה, ישנן מילים רבות אשר להן יותר ממובן אחד. דבר המשעשע, לכשעצמו, כאשר אתם עוסקים בחידודים לשוניים, אבל הרבה פחות משעשע, כאשר אתם מעלים קמפיין ב-Google Adwords וקוצרים עשרות קליקים של גולשים שהגיעו בטעות לאתר שלכם, אבל לא באמת יהפכו ללקוחותיכם, מאחר ולא הגדרתם את מילות המפתח הנדרשות כהלכה.
ישנם ברשת עשרות מאמרים שמלמדים אתכם כיצד לבחור את המילים הנכונות. היום, נלמד אתכם כיצד להורות לגוגל שלא להציג את האתר שלכם, כאשר מילים מסוימות מוקלדות בחלונית החיפוש.
ניצור רשימת מילות מפתח שליליות
הכינו רשימה של מילים וביטויים שאינכם רוצים שהמקליקים אליהן יגיעו אליכם
כיצד תעשו זאת?
לצורך הדגמה, נניח שאתם מנהלים מספר מסעות פרסום עבור חברות תיור, אשר מציעות חבילות נופש באירופה, אבל לא בארה"ב. לכן, תצטרכו להגדיר מילות מפתח שליליות שתמנענה מגולשים המחפשים נופש בארה"ב להגיע למודעות שלכם.
הכנסו לחשבונכם דרך https://www.google.com/adwords/
לחצו על הלשונית קמפיינים
מתפריט הצד בחרו בספריה משותפת
לאחר מכן, בחרו בתפריט הצד במילות מפתח שליליות בקמפיין
צרו רשימה חדשה על ידי לחיצה על לחיץ + רשימה
בחלונית העליונה תנו שם מאפיין ומדויק ככל האפשר לרשימה
בחלונית התחתונה הכניסו את רשימת מילות המפתח השליליות, מושג (או מילה בשורה, כאשר הירידה בשורה נעשית על ידי מקש ה-Enter במקלדת שלכם)
לחצו על לחיץ שמור
רשימת מילות המפתח השליליות תשמר ותופיע.
כעת, תוכלו להשתמש בה בהמשך ולשייך אותה לקמפיין אחד או לקמפיינים מרובים.