הגדרת יעדים בגוגל אנליטיקס נחשבת למלאכה מורכבת, לא בגלל שהיא מסובכת טכנית לביצוע, אלא מאחר והיא דורשת הגדרת נכונה של ה-KPI (מדדי ביצוע) על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר.
מדד הביצוע הינה פעולה שמבצע הגולש אשר מצביעה על הגעה לפעולת היעד. כלומר, אם למשל, נגדיר כי המטרה הינה להביא את הגולש לדף סיום הרכישה, הגעתו של הגולש לדף הסיום תהיה מדד הביצוע שלנו.
בהדגמה של היום, מדד הביצוע שלנו יהיה דף התודה המופיע לאחר שהגולש סיים פעולה (כרכישה או מילוי פרטים). ודאו כי זהו הנתיב היחיד של הגולש להגיע לדף זה, ולכן, ברגע שיגיע אליו, ברור לנו כי ביצע את הפעולה שרצינו שיבצע.