בעלי עסקים נוהגים לפרסם בערוצי הפרסום הקלאסיים, כמו גוגל ופייסבוק, ולהתעלם למעשה מהאפשרות לקבל את הפניות המדויקות ביותר שבאפשרותם לקבל. ההזדמנות לבעלי עסקים: יצירת פניות מלקוחות פוטנציאליים שקראו על השירות שלכם והבינו בדיוק מה אתם עומדים למכור להם. הבעיה – מדובר בערוץ פרסומי שלרוב מתאים לבעלי תקציב חודשי שגדול מ-5,000 ש”ח.
כמעט כל אתר גדול בישראל מציג כתבות שונות תחת הניסוחים “אולי יעניין אותך גם” או “כתבות נוספות”. גם אתם, כבעלי עסקים, יכולים להופיע בתוך הכתבות הללו ולמעשה להביא תנועה ממוקדמת של גולשים לתוך כתבת התוכן שלכם.
התשובה היא – חד משמעית כן. צריך לדעת בדיוק כיצד לעשות את זה ובמקרים רבים לא מדובר במשימה פשוטה, אבל שימוש נכון בכלים הללו מייצר לעסקים רבים בישראל מבול של פניות.
הלקוחות הפוטנציאליים שמגיעים באמצעות כתבת תוכן מגיעים “מבושלים” יותר. כלומר, גולשים שקראו את התוכן שלכם ובחרו לפנות אליכם הם בד”כ גולשים רציניים יותר וקרובים יותר להפוך ללקוחות מן המניין. לדעת רבים מתעשיית הפרסום מדובר בפניות האיכותיות ביותר שמתקבלות היום דרך הערוצים הפרסומיים הזמינים לעסקים. הכתבה יכולה לספק מצד אחד ערך אמיתי עבור הגולש ומהצד השני ערך מובהק עבור המפרסם.
לפרסם (ישירות) באתרים הגדולים בישראל הוא עסק מאוד יקר. מרבית ההצעות שתקבלו מאתרים כמו YNET, דה מרקר, הארץ ודומיהם יתחילו מ-10,000 ש”ח ומעלה ויהיה לכם קשה לחזות את התוצאות של הפרסום.
האפשרות להופיע במשבצות הפרסום שאזכרנו למעלה, גם באתרים הגדולים ביותר בישראל, מתאפשרת לעסקים במודל של “תשלום פר הקלקות”. למעשה, אתם יכולים להופיע בכל האתרים הגדולים בישראל ולשלם רק עבור הגולשים שבאמת מתעניינים בתוכן שכתבתם. מדובר במתנה עבור בעלי עסקים.
אפשרות נוספת ומאוד עוצמתית היא ה”רדיפה אחר מי שקרא את התוכן שלנו”. לא כל מי שנחשף לתוכן שלנו בפעם הראשונה היה בזמינות אמיתית להרים את הטלפון ולהתקשר אלינו. אולם, קיימת בפנינו האפשרות להציג מודעות נוספות לאותו הגולש ולתפוס אותו בזמן נוח יותר. אנחנו יכולים למעשה “לבשל” את הגולשים באמצעות קריאת הכתבה ולפגוש אותם לאחר מכן ברחבי הרשת כשיהיו זמינים לפנות אלינו ולבצע עסקה.
חשוב להגיד שכרגע הפרסום לא מתאים לכל בעל עסק. קצת קשה להתאים את הפרסום לאזור גיאוגרפי מאוד ספציפי. אם אתם רוצים לייצר פניות רק מהעיר אשדוד (לדוגמה) אז כנראה שזה לא המקום לפרסם בו. לעומת זאת – אם אתם מעוניינים בפניות מכל רחבי ישראל או בעיקר מגוש דן (גדרה-חדרה) אז זה בהחלט המקום לפרסם בו.
זאת שאלה קצת קשה. יש מפרסמים שמוציאים עשרות אלפי שקלים בחודש על האפיקים הללו ומייצרים מאות רבות של פניות. בעלי עסקים קטנים יותר יכולים גם הם ליהנות מפרסום אפקטיבי גם בתקציבים של קטנים יותר. קשה מאוד להתניע קמפיין שכזה כשהתקציב ההתחלתי שלכם הוא 2,000 ש”ח, אבל כל מקרה לגופו. לרוב אנחנו ממליצים לבעלי עסקים להניע כאלה מהלכים מתקציב של 5,000 ש”ח ומעלה. זה מאפשר ליצור תהליך בריא יותר של ‘ניסוי וטעייה’ עד שמבינים מה בדיוק עובד וכיצד.
אתם מוזמנים לפנות אלינו ולהבין האם גם אתם יכולים לייצר פניות איכותיות מהאתרים הגדולים בישראל. אם נראה שאתם לא מתאימים – ניפרד כידידים 🙂