גוגל אדס Google Ads

מדידת תוצאות מדויקת בגוגל ובפייסבוק

למעשה – מדובר באתגר הראשון שאנחנו מתמודדים עימו בבואנו לבנות קמפיין ממומן בגוגל. מדידת תוצאות נכונה היא הדרך שלנו להבין מהי האפקטיביות של הקמפיין שאנחנו מנהלים.

מדוע כ”כ חשוב למדוד בצורה מדויקת?

אני אחזור למשפט שכתבתי כהקדמה לסדרת הטיפים: ” בערך מחצית מהקמפיינים שעולים לרשת בישראל אינם רווחיים עבור המפרסמים עצמם והסיבה העיקרית היא צפיפות ההיצע. פשוט מאוד יש המון מפרסמים שמתחרים על משבצות הפרסום במרבית התחומים. הצפיפות הזאת מחייבת אותנו להפוך כל קמפיין ליצירת אומנות.” ועכשיו אם לא תמדדו כמו שצריך את תוצאות הקמפיין איך תדעו מה לשפר??

מה ניתן למדוד וכיצד?

המון דברים! אנחנו יכולים לדעת מי השאיר פרטים ליצירת טופס צור קשר, ניתן לדעת את כמות הטלפונים המדויקת שהגיע כתוצאה מהקמפיין שלנו בגוגל, אנחנו יכולים להבין כמה מתוך הגולשים נרשמו לרשימת התפוצה שלנו, כמה רכשו באתר שלנו, כמה הורידו את הקובץ שרצינו שיורידו ועוד..

לגבי ה”כיצד למדוד” ברשותכם נשאיר את זה למאמר נוסף. מדובר במשימה שיכולה להיות פשוטה ביותר או מורכבת מאוד, אבל תמיד תוכלו להסתייע בעזרה מקצועית וזה נורא משעמם

מהי מטרת המדידה?

למותגים ועסקים רבים מאוד קשה להבין מהי האפקטיביות של המהלכים הפרסומיים שהם מבצעים. השיווק האינטרנטי הביא עימו בשורה אמיתית לעולם הפרסום והיא מדידת תוצאות מדויקת. המודל הפרסומי בגוגל עובד בצורה מאוד פשוטה: אנחנו משקיעים סכום של כסף (X) ברמה החודשית ומקבלים ממנו בחזרה פרנסה (Y). המטרה של ניהול קמפיין נכון בגוגל היא לגרום ל-Y להיות גדול יותר מה-X ברמה החודשית השוטפת. קיימים קמפיינים בהם ה-Y שווה בדיוק ל-X וקיימים קמפיינים בהם ה-Y גדול פי 10 מה-X. המטרה שלנו היא לדעת מה היו המרכיבים המדויקים של ה-X (על מה יצא הכסף) ומהם האזורים בקמפיין שהצליחו להכניס כסף בחזרה. לזה קוראים מדידה ויש לה 2 מטרות עיקריות:
א. להבין האם הקמפיין אפקטיבי עבורנו?
ב. להבין מה עובד ולא עובד בקמפיין ובכך להצליח לשפרו.

ועכשיו דוגמה מתוך קמפיין בגוגל:

צילום מסך מקמפיין גוגל

בפועל כל הנתונים המוצגים הינם נתונים מעניינים, אבל להבנת חשיבות תהליך המדידה סימנתי מספר עמודות בצהוב. אז בואו ניקח את השורה הראשונה וננסה להבין מה אנחנו רואים במשפט אחד: קמפיין שנקרא “ביטויים כלליים” הביא 1629 קליקים לאתר, בעלות כוללת של 3,102 ₪ והניב 108 המרות במחיר של 28 ₪ לכל המרה.
הערה: “המרה” היא פעולה מסוימת שהגדרנו שברצוננו למדוד. בפועל (וגם במקרה הנוכחי), יכולות להיות מוצגות לפנינו מספר המרות שונות שהתרחשו ע”י הגולשים השונים. בדוגמה שהבאתי, אנחנו מודדים מספר המרות שונות: גולשים שנרשמו לרשימת התפוצה, גולשים שהשאירו פרטים ליצירת קשר וגולשים שרכשו בפועל את המוצר באתר. אם ננסה להבין אילו סוגי המרות הביא מסע הפרסום שנקרא “מותג” אז נצטרך להסתכל על ניתוח נתונים נוסף (וזאת במידה והגדרנו מספר המרות שונות באתר):

תמונה מס 2

כאן ניתן לראות מה הכסף שלנו עשה בפועל! 3 הזמנות של המוצר באשראי, 70 הרשמות לניוזלטרים שלנו ועוד 55 יצירות קשר דרך האתר.

מהר מאוד ניתן להבין אילו אזורים בתוך הקמפיין מניבים יותר ומניבים פחות ובאמצעות ניתוח מדויק נוכל לבטל את האזורים הבלתי יעילים, לשפר את הדורש שיפור ולשמר את הדורש שימור.

ומה עם מדידת שיחות לקמפיין הפרסום שלנו בגוגל?

אין לנו כמעט קמפיין שעולה לרשת בלי מעקב מדויק על כמות ומקור השיחות. קיימים מספר פתרונות חכמים ש”מלבישים” קו וירטואלי לחלוטין על המרכזייה הקיימת שלכם ומסייעים לנו להבין כמה שיחות הגיעו ומהו המקור המדויק שלהם..

לסיכום

בכתבות הקודמות דיברנו על אחוזי הקלקה וניהול נכון של התקציב. הכתבה הנוכחית הסבירה על קצה המזלג כיצד ניתן להשתמש בסטטיסטיקה לשירותכם. מדידה מדויקת היא חלק מה-DNA של החברה שלנו האם גם אתם שולטים בכסף שאתם מוציאים?

כתבות נוספות שאולי תאהבו
ציון האיכות שלכם בגוגל ( quality score ) נקבע בעיקר כתוצאה מאחוזי הקלקה טובים או רעים. רוצים לשפר את ציוני האיכות בגוגל אדוורדס? כנסו והבינו כיצד
אם אתם רוצים להבין בקצרה, מהו ההבדל בין מחקר שנעשה לצורכי הקידום האורגני של האתר ובין מחקר שנעשה למען הפרסום הממומן שלנו בגוגל – כנסו ולמדו
עצות שימושיות ליועצים שיווקיים, מנהלי שיווק, יועצים עסקיים ואנשי יחסי ציבור
כתבות נוספות שאולי תאהבו
ציון האיכות שלכם בגוגל ( quality score ) נקבע בעיקר כתוצאה מאחוזי הקלקה טובים או רעים. רוצים לשפר את ציוני האיכות בגוגל אדוורדס? כנסו והבינו כיצד
אם אתם רוצים להבין בקצרה, מהו ההבדל בין מחקר שנעשה לצורכי הקידום האורגני של האתר ובין מחקר שנעשה למען הפרסום הממומן שלנו בגוגל – כנסו ולמדו
עצות שימושיות ליועצים שיווקיים, מנהלי שיווק, יועצים עסקיים ואנשי יחסי ציבור