מחלקת Social Media במרקטיזם עוסקת ביצירת פרנסה מפרסום בפייסבוק! אנחנו גאים לעמוד מאחורי קמפיינים וקריאייטיבים מבריקים שמביאים מאות פניות ללקוחותינו מדי יום. אנו עושים שימוש בכלים המתקדמים ביותר המסייעים לנו לפלח את קהלי היעד בצורה מדהימה ולמדוד בצורה מדויקת את איכות הקמפיינים. במידה ואתם שואלים את עצמכם "האם גם אני יכול/ה להביא לקוחות מפייסבוק?" אז אתם מוזמנים להתייעץ עימנו בנושא.
קודם כל (וכפי שציינו למעלה) – אפשר להביא לקוחות דרך פרסום בפייסבוק, זאת עובדה. אנחנו מנהלים קמפיינים מוצלחים רבים שמטרתם היחידה היא הבאת תוצאות ולא רק “חשיפה“. הבשורה הגדולה שפייסבוק מביאה היא המידע העצום שהיא צוברת על המוני המשתמשים שלה. המידע הזה מאפשר לנו להגיע לקהלי יעד שלא חלמתם עליהם ולהציע להם את שירותינו.
תרשים הזרימה השיווקי הקבוע בעולם האינטרנט הוא:
פילוח קהלי יעד — > בחירת מדיה לפרסום — > טסט ראשוני — > ניהול שוטף של הקמפיין
בחירת קהלי היעד שלנו מהווה גורם מכריע לבחירת המדיה הפרסומית שלנו. אנחנו צריכים להבין מיהו הקהל שלנו ולהשתמש באמצעים הקיימים בכדי להגיע אליו. הפרסום בפייסבוק עשה מהפכה בעולם השיווק האינטרנטי מכיוון שסיפק (ומספק) לנו מידע קריטי על הגולשים.
פייסבוק הינה רשת חברתית אישית. בעל פרופיל בפייסבוק מגדיר את שמו, את גילו, את מינו, את עיר מגוריו ועוד. בנוסף, מבלה הגולש הממוצע זמן עצום בגלישה בפייסבוק ולמעשה “מגלה” לפייסבוק גם את הרגלי הצריכה ואהבותיו הוירטואליות השונות. כמפרסמים, יכולים אנחנו להגדיר שברצוננו להציג את המודעות שלנו, לדוגמה, רק לנשים בגילאי 35, נשואות המתגוררות בחיפה ואוהבות קניות. עם הזמן פייסבוק משפרת את אפשרויות הפרסום שלה ומאפשרת למפרסמים לבצע פילוחים מדויקים יותר ויותר. שימוש בכלים מתקדמים יותר מאפשר לנו להגיע לקהלי יעד מדויקים יותר ממה שמערכת הגשת המודעות הקונבציונאלית מאפשרת לנו.
זה שם המשחק בפייסבוק. לאחר שבחרנו קהל יעד אנחנו חייבים לייצר עניין גדול במוצר שלנו. שילוב של קהל יעד ממוקד וקריאייטיב מושך ייצר לנו יתרון מובהק בתור מפרסמים בפייסבוק. פלטפורמת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לנו להגיש מודעות תמונה או וידאו בשילוב טקסט. אנחנו, מצידנו, חייבים להיות מקצוענים ולייצר מסר מדויק ומושך שיגרום לגולשים שלנו לבצע את הפעולה שרצינו שיעשו. כל המודעות שלנו מנוסחות בקפידה, מותאמות לקהל היעד ועוברות עיצוב מקצועי.
ניהול קמפיינים בפייסבוק הופך בד“כ למשימה סיזיפית. המאפיין הראשי של “קהל יעד מדויק” באינטרנט הוא “עייפות המדיה“. לא ניתן להגיש לגולש את אותו המסר לאורך זמן רב. עייפות המדיה מכריחה אותנו לנהל את הקמפיין באחריות ולדעת מתי הגיע הזמן לרענן את המסרים במודעות ולהחליף קהלי יעד. שימו לב – פייסבוק הינה פלטפורמה אכזרית מאוד למפרסמים והיעדר מקצועיות הינו מתכון בטוח לבזבוז משאבים. האכזריות הזאת נובעת מהעובדה שכל המפרסמים בשוק מגישים את מרכולתם לאותו הקהל והתחרות על שטחי הפרסום הופכת לצפופה יותר ויותר.
כל מה שהוזכר למעלה היה בכדי להביא את הגולש הרלוונטי לאתר או לדף הנחיתה הייעודי שלנו. מכאן מתחיל השלב השני והמכריע אשר יקבע האם הגולש יהפוך ללקוח או לא.
המוצר שאנחנו מוכרים – לא ניתן למכור כל דבר באמצעות פייסבוק. חשוב לזכור שמרבית הגולשים “מבלים” בפייסבוק בשעות הפנאי שלהם ואנחנו (בתכלס) מציעים להם לקנות משהו שלא התכוונו כנראה לקנות. כנראה שאם אנחנו עוסקים בתיקון מקררים אז אין לנו טעם להגיש מודעות בפייסבוק לכל בעלי הבתים במדינת ישראל מאחר ורק לאחוזון קטנצ‘יק מתוכם יש כרגע בעיה במקרר. אז מה כן? רצוי שהמוצר שלנו יתאים מלכתחילה לאחוז גדול מהאוכלוסייה (זה יאפשר לנו לנהל קמפיין יציב ולאורך זמן) וכמובן שהמוצר שלנו צריך להיות מאוד אטרקטיבי. בקיצור, עדיף לנו למכור “מטריה שמייצרת כסף מגשם” – זה מתאים לכל אזרח במדינת ישראל שמדי פעם יורד עליו גשם והוא מחבב כסף.
דף הנחיתה ותהליך המכירה – מדובר במאמר בפני עצמו, אבל אי אפשר להסביר את תהליך המכירה מבלי להזכיר את חשיבות דף הנחיתה. דף הנחיתה הוא הדף שאליו מופנה הגולש לאחר שלחץ על המודעה הפרסומית שלנו. הדף צריך להיות ממוקד ומטרתו העיקרית היא למקסם את אחוז הפונים אלינו / הרוכשים מאיתנו.
תהליך המכירה עצמו הוא תורה שלמה. רק נזכיר שזה התפקיד החשוב ביותר של בעל העסק. להפוך פניות רלוונטיות למכירות. זה לא פשוט, זה מתיש, זה מייאש (במיוחד בשוק הישראלי) אבל אתם חייבים לעזור לנו לעזור לכם
ולסיכום, נסיים כמו שהתחלנו – פרסום בפייסבוק יכול להיות מכונת מכירות בשביל העסק שלכם. מרגישים בשלים להתחיל? פנו אלינו לייעוץ ונעזור בשמחה