פרסום באמזון הוא תחום מתפתח שנשען על ידע נצבר ופיתוח מומחיות. לצוות מרקטיזם ניסיון וידע רב בתחום המסחר האלקטרוני, בקידום אורגני וניהול קפמפיינים במודל CPC. כמו כן, אנו עושים שימוש בכלים המתקדמים ביותר המסייעים לנו לנתח ולמדוד אפקטיביות בצורה מושלמת.
החידוש הגדול הוא שהמסחר באמזון הפך לאחרונה להיות נגיש גם לישראלים. ההבדל המרכזי בין אמזון לפלטפורמות אחרות הוא בכך שבעוד שהפלטפורמות האחרות עוסקות בחיפוש מידע ומנסות להתחקות אחר כוונת המשתמש, באמזון מטרת החיפוש היא אחת בלבד – רכישה של מוצר כלשהו. גוגל למשל הוא מנוע של פרסומות ואילו אמזון הוא מנוע ממוקד של מוצרים בלבד. באמזון ישנה הקורלציה החזקה ביותר בין ביקור לרכישה. אופי הרכישה גם הוא גורם שמניע מפרסמים לשיווק באמזון – באמזון, בניגוד לגוגל למשל, מהרגע שהזנת את פרטי האשראי שלך בקנייה הראשונה, כל קנייה עתידית הופכת לקלה ומהירה הרבה יותר. אלגוריתם החיפוש של אמזון נקרא A9 והוא מסייע למשתמשי האתר למצוא בחנות באמזון את המוצרים הטובים ביותר במחירים הטובים ביותר.
חשוב לדעת שאמזון מחזק רלוונטיות ועמודי מוצר שממירים ולא את אלה שיש בהם הכי הרבה מילות מפתח. המיקום נקבע לפי המוצרים שהמירו הכי טוב. העיקרון של שיווק באמזון – ככל שמוצר מסוים ממיר טוב יותר עבור מילת מפתח מסוימת, כך יעלה המיקום שלו עבור אותה מילה. אלגוריתם A9 פחות מורכב מהאלגוריתם של גוגל והוא משכלל את הפרמטרים הבאים: התאמה בין מילות החיפוש הנפוצות לכותרת המוצר, כמות חוות דעת קונים – ככל שיש יותר חוות דעת של קונים המוצר ימוקם יותר גבוה, מחיר, אפשרויות ושיטות המשלוח, התאמה לקטגוריית חיפוש – באמזון יש קטגוריות ראשיות ועוד עשרות קטגוריות משנה.
בניית אסטרטגיית SEO לפרסום באמזון מתחילה במחקר מילים וזהו תהליך מתמשך. נקודת המוצא במחקר המילים היא רלוונטיות ולא נפח החיפוש. כדי להצליח בקידום מוצרים באמזון צריך לאתר את הביטויים המוצלחים ביותר ולהבליט אותם בעמודי המוצר. ניתן תמיד להוסיף ולערוך מילות מפתח למוצרים כך שתהיינה רלוונטיות לביטויים שונים. פעמים רבות דווקא ביטויים שחשבתם שיהיו ממירים יתגלו כלא ממירים בצורה מוצלחת ולהיפך.
לביצוע מחקר מילים באמזון ניתן להשתמש בכמה כלים:
אמזון מדגיש תוכן שיווקי ומכירתי ועבודה פנימית על עמודי המוצר. לכן מעבר למחקר המילים ולאופטימיזציה, כדי להצליח בשיווק ומכירה באמזון חשוב להשקיע בעמוד המוצר, לנסח תיאורים אטרקטיביים ככל הניתן ולאסוף כמה שיותר חוות דעת איכותיות על המוצר.
אז כמה כסף עליכם להשקיע בפרסום באמזון? תלוי בתחרותיות של קטגוריית המוצר שלכם. בקטגוריות תחרותיות, המפרסמים מוכנים להציע הצעות מחיר גבוהות למילות מפתח פופולריות, מה שמעלה את עלות הפרסום במספר דולרים לפי קליק. בקטגוריות תחרותיות פחות, העלות לקליק יכולה להגיע לסנטים בודדים במספר מילות מפתח.