כל מי שעוסק בתחום ה-SEO, יודע שזה תהליך מתמשך ולמעשה אינסופי. למה אינסופי? כי ברגע שנפסיק לקדם את האתר, בעיקר באם זה תחום תחרותי, המתחרים שלנו יעקפו אותנו בסיבוב. קידום אורגני SEO זה תחום שלא מאפשר לקפוא על השמרים – יש צורך לחדש, לרענן, לחקור, ללמוד וליישם כל הזמן! ניתן לראות את זה כמו ג’ונגל שבו רק החזק (והמסתגל) שורד לאורך זמן.
לפניכם 4 גורמים באתר עצמו, אשר ניתן לבדוק ולשפר כל הזמן, על מנת למקסם את הביצועים של האתר שלכם ושל עמודים ספציפיים באתר.
תגית הטייטל, מה שגוגל בדרך כלל מציגים בתוצאות החיפוש בתור הכותרת, היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר של כל עמוד, ושל SEO בכלל. לרשותכם עומדים בערך 65 תווים שאמורים גם לגרום לגולש להבין על מה העמוד שלכם מדבר, וגם לשכנע אותו ללחוץ דווקא על התוצאה שלכם. מדובר באומנות של ממש.
ניתן לבדוק ביצועים של עמודים ספציפיים בעזרת כלי מנהלי האתרים של גוגל (Webmaster Tools), תחת לשונית “שאילתות”. הכלי מציג לנו נתונים סטטיסטיים לפי תקופה שנבחר, לדוגמא:
יש לקחת בחשבון כי שיעור קליקים (CTR) מושפע ישירות מהמיקום הנוכחי של הביטוי, אך גם מהניסוח של הטייטל והדיסקריפשן (עליו יורחב בהמשך). לא פעם, גולש יעדיף להיכנס לתוצאה השנייה בגוגל ולא הראשונה, בגלל שלפי התקציר בתוצאות החיפוש – התוצאה השנייה נראתה לו יותר רלוונטית ומסקרנת.
אם אתם מרגישים שיש מקום לשיפור בטייטל, לפי מה שצוין לעיל – אל תחששו לבצע שינויים. אם אתם מרגישים שהביצועים של העמוד משביעי רצון, עברו לסעיפים הבאים.
תגית התיאור, או כמו שאנשי SEO אוהבים לכנותה – “דיסקריפשן”, היא ה”אחות” של הטייטל והן משלימות זו את זו. בעוד שבטייטל אנו מוגבלים באורך, בדיסקריפשן של העמוד ניתן לכתוב משהו כמו 165 תווים – מספיק בדרך כלל על מנת לתת תיאור קצר לכל עמוד באתר שלנו.
חשוב לדעת: גוגל טוענים כי אין השפעה ישירה של הדיסקריפשן עבור הקידום של האתר, בטח שלא כמו הטייטל, אבל דיסקריפשן בהחלט יכול להשפיע על אחוזי ההקלקה שלנו בתוצאות, כלומר על ה-CTR, ומכאן להשפיע על ביצועי העמוד והדירוג שלו. על כן – ניתן לומר שלדיסקריפשן ישנה השפעה עקיפה על הדירוגים.
חשוב מאד לתאר לגולש בדיוק מה הוא הולך לקבל כשהוא יבחר להקליק על התוצאה שלכם. לא פחות ולא יותר. גולש שנכנס ולא מקבל מה שהובטח לא – יתאכזב, ינטוש את האתר ואולי אפילו לא יכנס אליו יותר לעולם. היו אמיתיים!
טייטלים ותיאורים זה טוב ויפה, אבל לא ניתן לקדם אף אתר רק על בסיס תגיות אלו. לאחר שהצלחנו לשכנע את הגולש להיכנס לאתר שלנו, אנחנו צריכים לספק את הסחורה. ה”סחורה” היא כל מה שעונה על הצורך הספציפי של הגולש. נכון, תוכן הוא המלך – אבל מה זה בדיוק תוכן? תוכן יכול להיות הרבה דברים:
על כן, תוכן לא חייב להיות טקסטואלי – יש הרבה רבדים שונים לתוכן באינטרנט. יחד עם זאת, הבסיס לפעולה של מנועי החיפוש – הוא עדיין טקסט. זה לא אומר שלא ניתן לקדם אתרים עם הרבה תמונות או וידאו ומעט מלל (ראו את יוטיוב כדוגמא), אבל זה אומר שיהיה צריך להשקיע הרבה מאד בדברים אחרים – שיווק, מיתוג וכו’.
ההמלצה היא, עבור אתרים שלא מבוססים על תוכן כתוב בעיקר, היא כן לנסות לשלב טקסטים, ולו במידה מועטה, על מנת לעזור למנועי החיפוש כן להבין על מה האתר מדבר, בשפה שהם מבינים הכי טוב.
קישורים פנימיים הם גורם חשוב ומאד משפיע על הקידום הפנימי של האתר. לקישורים פנימיים כמה תפקידים חשובים:
במידה ובאתר שלכם יש הרבה תוכן, או אם מדובר באתר מסחר – שימוש נכון בקישורים פנימיים עשוי לעשות פלאים לביצועים של האתר בחיפוש האורגני.